Author Archives: Sjoukje

Onmiskenbaar de roep van de quetzal!

Op weg naar onze op-een-na laatste stop, richting San Jose. Koffers en wijzelf moeten weer via het strand in de watertaxi naar Sierpe, ondanks rustig weer rollen er stevige golven. De boot wordt hoog opgetild en de mankracht die de … Continue reading

Posted in Uncategorized | Comments Off on Onmiskenbaar de roep van de quetzal!

Echte meisjes in de jungle

Volgende morgen weer regen en weer op tijd ontbijt; we gaan met gids José Corcovado in. Met z’n achten (3 mans Duits gezin en wij), Jose en kapitein in de watertaxi stuiteren we naar San Pedrillo Station. José heeft duidelijk … Continue reading

Posted in Uncategorized | Comments Off on Echte meisjes in de jungle

Corcovado; striven of diven.

Om 11 uur moesten we ons melden in Sierpe. We kunnen rustig op pad dus. Door de jetlag zijn we nog steeds rond 6 (sommigen meer 7) wakker. In Sierpe melden we ons bij een restaurant, vandaar komt de watertaxi … Continue reading

Posted in Uncategorized | Comments Off on Corcovado; striven of diven.

Chacalaca’s

Een dagje strand. Na ontbijt (na het fruit ditmaal de optie pancakes, door allen omarmd) kalm op pad naar het strand. Via een glibberig pad door de jungle loop je in 20 min naar een strand dat bij onze aankomst … Continue reading

Posted in Uncategorized | Comments Off on Chacalaca’s

Manuel Antonio

Prachtig Santa Juana vaarwel gezegd en de bumpy ride door haarspeldbochtjes, door beekjes en over 2 m brede houten bruggetjes weer gevolgd. Onderweg spotte Fen een miereneter! Liep zeer onbezorgd tussen de palmbomen. Volgende stop het kleine en zeer populaire … Continue reading

Posted in Uncategorized | Comments Off on Manuel Antonio

Met karbonkel naar de waterval

Wakker worden om 5 uur met tropische vogelgeluiden en vanuit je bed al nevelig prachtige vergezichten zien. Het went niet. Om 6 uur op en in je hangmatje, het is nu licht. Verrekijker om omdat er steeds weer wat nieuws … Continue reading

Posted in Uncategorized | Comments Off on Met karbonkel naar de waterval

River deep, mountain high

Ontbijtje (BB&R met roerei), ff chillen, wandelen naar de uitkijk over het dal (prachtig) en na de lunch (BB&R met vlees of vis) met steeds prachtige vogeltjes voor onze neus op pad naar Quepos, SantaJuana lodge. Wijs geworden nu naast … Continue reading

Posted in Uncategorized | Comments Off on River deep, mountain high

Stapelbedjes in de canopy

Tijd om de oversteek naar de westkust te starten; Eerst weer in de zwemvestjes op de schuitjes door de jungle stuiven, dan weer de mierenhoop bij de aankomst, tassen terugvinden, goede bus in. Lunch (BB&R) en op naar onze Toyota … Continue reading

Posted in Uncategorized | Comments Off on Stapelbedjes in de canopy

Tortuguero-regime

Zaterdag vertrokken vanaf een druk Schiphol. Een lange reis via Panama eindigde bij een vriendelijke CostaRicaan die ons in een hotel met een prima restaurant afzette. Daar werden we begrepen en met een heerlijke mushroom burger en bier/Mojito/Moscow Mule zijn … Continue reading

Posted in Uncategorized | Comments Off on Tortuguero-regime

Top of the Rock

Vanmorgen vroeg weer met z’n negenen in de bus naar Manhatten. We hebben metropasjes gekocht waarmee we onze weg verder vinden. Weer een mooie, warme dag. In de stad echt warm, in de metro sauna… We starten met Top of … Continue reading